gr lgflag flag English

Ένα μήνυμα συμπαράστασης

Ένα μήνυμα συμπαράστασης προς μια κοπέλα που πάσχει από βουλιμία από μια κοπέλα που την ξεπέρασε

«Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος ακόμη και στις μέρες μας δεν είναι ακόμη ενημερωμένος για το τι είναι οι διατροφικές διαταραχές και δεν αντιλαμβάνονται πόσο βαθιά ριζωμένες είναι στις ψυχές μας. Το ότι δεν σε καταλαβαίνουν όμως και το γεγονός ότι υποτιμούν το πρόβλημα δε σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνεις και εσύ το ίδιο. Αντίθετα εσύ θα πρέπει να μείνεις πιστή στην λαχτάρα σου και στη θέληση σου να αλλάξεις τη ζωή σου. Να κάνεις τη μεγάλη στροφή!

Το να απαλλαγείς όμως από τη βουλιμία δεν γίνεται ούτε μαγικά ούτε απλά με ένα γύρισμα του μυαλού. Και δυστυχώς αυτό είναι που ο περισσότερος κόσμος αδυνατεί να καταλάβει. Σου λένε σταμάτα να κάνεις εμετούς, ή σταμάτα να τρως. Λες και είναι το πιο απλό πράγμα στον κόσμο... Εδώ όλοι μας ξέρουμε πολύ καλά ότι το να σταματήσεις απλά να τρως δεν γίνεται. Για να σταματήσεις τη βουλιμία χρειάζεται μία ολόκληρη προετοιμασία από πίσω διατροφική και ψυχολογική. Διατροφή και ψυχολογία πάνε χέρι - χέρι σε αυτόν τον μεγάλο αγώνα.

Η δική μου βιωματική συμβουλή είναι να μην κολλάς στο δέντρο χάνοντας το δάσος. Δηλαδή μην κολλάς στα περιττά σου κιλά ή στους εμετούς, επικεντρώσου στο πραγματικό πρόβλημα που είναι η κακή θρέψη και οι ψυχολογικοί παράγοντες που σε οδηγούν στο να ξεσπάς εκεί. Μην σκέφτεσαι τι πρέπει να κόψεις, να αφαιρέσεις, να βγάλεις από τη ζωή σου αλλά τι πρέπει να προσθέσεις για να μπορέσεις να είσαι υγιής. Να σκέφτεσαι θετικά και με αγάπη για τον εαυτό σου, να τον κανακέψεις, να τον φροντίσεις, να τον αναστήσεις!

Φρόντισε να βάλεις στη διατροφή σου τροφές θρεπτικές, κάνε συχνά γεύματα για να προλαβαίνεις την πείνα σου, πήγαινε να περπατήσεις ή να κολυμπήσεις ή ότι άλλο περιλαμβάνει κίνηση και σε ευχαριστεί για να ρίχνεις τα επίπεδα του στρες στο σώμα σου. Προσπάθησε να εντοπίσεις τι πυροδοτεί ψυχολογικά τη βουλιμία σου. Π.χ. είναι η μοναξιά; η χαμηλή αυτοεκτίμηση; η τελειομανία; η έλλειψη αγάπης και αποδοχής; η έλλειψη ενδιαφερόντων; Η ντροπή; Υπάρχουν χίλιοι λόγοι και συναισθήματα που μπορούν να σε οδηγούν στο να ξεσπάς στη βουλιμία. Ωστόσο να ξέρεις ότι το πιο ισχυρό αντίδοτο στις διατροφικές διαταραχές είναι να αγαπήσουμε και να αποδεχτούμε εμείς τον ίδιο μας τον εαυτό. Να τον χαϊδέψουμε, να του πούμε ότι δεν πειράζει που φτάσαμε ως εδώ και να μας πάρουμε οι ίδιες από το χέρι και να αρχίσουμε να μας δίνουμε σωματικά και ψυχολογικά αυτά που έχουμε ανάγκη, αγάπη, αποδοχή, φροντίδα! Δεν χρειάζεται να το κάνει κάποιος άλλος για σένα, μπορείς να το κάνεις εσύ για τον εαυτό σου! Τέλος να σου επισημάνω ότι υπάρχουν πλέον εκεί έξω, σε όλη την Ελλάδα διατροφολόγοι και ψυχολόγοι που εξειδικεύονται με σπουδές στις διατροφικές διαταραχές. Αν είναι να ζητήσεις βοήθεια θα ζητήσεις μόνο από τέτοιους ειδικούς που ξέρουν πως να σε κατευθύνουν διατροφικά και ψυχολογικά και θα έχουν όλη την κατανόηση και την γνώση για να σε βοηθήσουν όχι μόνο στο να απενοχοποιήσεις αυτό που ζεις αλλά να βρεις και το διατροφικό μονοπάτι που θα βοηθήσει και οργανικά το σώμα σου να αποδεσμευτεί από τη βουλιμία. Γιατί η βουλιμία δεν είναι μόνο ψυχολογική υπόθεση, μπορεί να ξεκινάει ως τέτοια αλλά στην πορεία διαταράσσονται και οι σωματικές μας ισορροπίες πέραν των ψυχολογικών. Και προκειμένου να επανέλθεις χρειάζεται να καλύψεις και το θρεπτικό κομμάτι αυτής της υπόθεσης. Να μάθεις να απενοχοποιείς τροφές, να μάθεις να τρως ξανά από την αρχή! Πρέπει επιτέλους να καταλάβεις ότι το σώμα σου και η ψυχή σου λιμοκτονούν, το σώμα

για θρέψη και η ψυχή για αγάπη. Δώσε απλόχερα στον εαυτό σου αυτά που σου λείπουν, αρκετά σου τα στέρησες, μόνο έτσι θα μπορέσεις να ζήσεις μία ευτυχισμένη και ισορροπημένη ζωή.

Σου εύχομαι ολόψυχα μία μέρα να ξυπνήσεις και να νιώσεις κοιτάζοντας πίσω τη ζωή σου ότι η βουλιμία τελικά ήταν ένα από τα καλύτερα πράγματα που συνέβησαν στη ζωή σου. Γιατί στον επιτυχημένο αγώνα σου για να την ξεπεράσεις κατέληξες να μάθεις, να αποδεχτείς και να αγαπήσεις τον πραγματικό σου εαυτό. Κατέληξες να μάθεις να τρως σωστά, θρεπτικά και κυρίως να απολαμβάνεις την τροφή. Κατέληξες να γίνεις ένας δυνατότερος, καλύτερος και πιο ευτυχισμένος άνθρωπος που ξέρει να χαίρεται και να απολαμβάνει τη ζωή και να διεκδικεί αυτά που επιθυμεί! Και ναι έτσι θα νιώσεις όταν καταφέρεις να βγεις από το σκοτάδι της διατροφικής διαταραχής σου, πάρε κουράγιο, δύναμη και πίστεψε ότι μπορείς να το κάνεις! Γιατί όλοι μπορούμε, το μονοπάτι της αυτογνωσίας και αυτοβελτίωσης είναι μακρύ και τραχύ, αλλά μπορεί παράλληλα να είναι ευχάριστο και απολαυστικό.

Σήκω πάνω ξεσκονίσου και μπες στη δράση! Είσαι τόσο νέα και έχεις μία ολόκληρη ζωή μπροστά σου να χαρείς. Διεκδίκησε τη, υπάρχει τρόπος, βρες αυτόν που σου ταιριάζει και πέτα ότι σε βαραίνει και σε κρατάει πίσω.»

Σημείωση Ε. Ζουμπανέα:

Η Ελισάβετ που έγραψε τη συγκεκριμένη επιστολή σε ένα forum για τη βοήθεια και αλληλοϋποστήριξη ατόμων με διατροφική διαταραχή, αποτελεί ένα από τα πιο κλασικά παραδείγματα των ανθρώπων που ανάρρωσαν μέσα από την υποστήριξη εξειδικευμένων συνεργατών από το Κέντρο Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών.